Teatr im L. Solskiego w Tarnowie Najważniejsze role:
W ciągu dwóch sezonów pobytu w teatrze tarnowskim zagrałem dwanaście ról, wszechstronnie rozwijających emploi. Pracowałem z reżyserami doświadczonymi o uznanej renomie teatralnej i z młodymi, budującymi dopiero swój dorobek. Grałem w siedzibie teatru w Tarnowie oraz w objeździe, stykając się z publicznością o zróżnicowanych oczekiwaniach wobec teatru. Teatr STU w Krakowie Udział w spektaklu Ubu Król A. Jarrego w reżyserii K. Jasińskiego, w legendarnej, pierwszej wersji w namiocie z Władysławem Komarem w roli Ubu i we wszystkich następnych z wersjami plenerowymi w Zamościu i scenicznymi w siedzibie. Udział w spektaklach A. Weltschka:
W teatrze STU nauczyłem się jak pracować na sukces spektaklu dzięki integracji i współpracy zespołu. Miałem również okazję podzielić się swoimi umiejętnościami aktorskimi, prowadząc warsztaty dla stażu teatralnego. Teatr KTO w Krakowie Najważniejsze role w spektaklach reżyserowanych przez J. Zonia:
Spektakle były grane między innymi na festiwalach we
Francji, Niemczech, Szwecji, Szwajcarii, w krajach byłego ZSRR np. w Archangielsku.
Teatr Satyry Maszkaron w Krakowie Pracując w Teatrze KTO dostałem propozycję zagrania monodramu,
nagrodzonego na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów
Jednego Aktora w Toruniu, Notatki na mankietach M. Bułhakowa
w reżyserii A. Weltscha w Teatrze Satyry Maszkaron.
W 1992r. zmierzyłem się z trudną sztuką reżyserii , przyjmując propozycję przeniesienia na scenę Pastorałki Po górach, po chmurach E. Brylla z muzyką A. Zielińskiego. Mój debiut reżyserski zakończył się sukcesem artystycznym i frekwencyjnym. Był to spektakl muzyczny, szczególnie ulubiony przez młodzież. Teatr Bagatela w Krakowie Pracę w Teatrze Bagatela rozpocząłem od roli Normana Tate w Oślich latach M. Frayna w reżyserii W. Pokory. Następnie zagrałem
Wspólnym przedsięwzięciem Teatru Bagatela i Teatru Dialog, który później przekształcił się w Stowarzyszenie Dialog, było Kaczo B. Schaeffera w reżyserii E. Żentary. Stowarzyszenie Dialog W Stowarzyszeniu Dialog, którego zostałem wiceprezesem zadebiutowałem jako autor adaptacji Rozmów z katem K. Moczarskiego i Kubusia Fatalisty i jego Pana D. Diderota. W ramach Grudziądzkiego Sezonu Teatralnego: wyreżyserowałem
zagrałem
W sezonie 2000/2001 wyreżyserowałem Emigrantów Sławomira Mrożka grając XX. Prowadziłem warsztaty teatralne dla młodzieży w Grudziądzu i w Krakowie.
Podczas III Ogólnopolskiego Konkursu
na Zagospodarowanie Sezonu Teatralnego wyreżyserowana przeze
mnie w Grudziądzu Antygona w Nowym Jorku
została uznana przez widzów za najlepsze przedstawienie Konkursu,
przyczyniając się do ponownego zwycięstwa w całym Konkursie. |
Tomasz Piasecki - powrót |