Niedziela, 12 maja
Teatr Zależny, Scena Politechniki Krakowskiej, ul. Kanonicza 1
19.00 |
SAMUEL BECKETT
Not I (Nie ja, wersja angielska): Trish Kessel, Dear
Conjunction, Paryż
Nie ja, wersja polska: Dagmara Foniok, Teatr Atelier,
Kraków,
Krapp's Last Tape Dear Conjunction Theatre Company,
Paryż
W roli Krappa Leslie Clack. Spektakl w jęz. angielskim.
Ostatnia taśma, fragment polskiej wersji prezentuje
Marek Kalita
|
Poniedziałek, 13 maja
Willa Decjusza, ul. 28 lipca 17a
EKSPOZYCJA FOTOGRAFII
BECKETT MEDIALNY - prezentacja
materiałów audiowizualnych
|
14.00 |
Z praktyki tłumacza, Spotkanie
z Barbarą Bray.
|
15.30 |
The Irish Beckett, wykład Gerry'ego Dukesa z Dublina,
prezentacja jego monografii Samuel Beckett, która ukazała się
w ostatnich miesiącach w serii Illustrated Lives nakładem wydawnictwa
Penguin
|
17.00 |
Film (1963) wg. scenariusza S. Becketta. W roli
głównej Buster Keaton
Projekcja możliwa dzięki specjalnemu pozwoleniu producenta, Barneya
Rosseta (Grove Press, New York)
|
18.00
do ca. 23.30 |
Wieczór monologów /A Night of Monologues /La Nuit des monologues:
SAMUEL BECKETT
- Non io, (Nie ja, wersja włoska): Cristina
Golotta, Yosuke Taki, Teatro dell'Arcipelago, Mediolan
Watashijanai, (Nie ja, fragment, wersja japońska):
Miho Iwata, Kraków
- Assez, (Dosyć) tekst francuski w wykonaniu
Ghislaine Dumont, Theatre d'Ourcq, Paryż
Dosyć, tekst polski w wykonaniu Ewy Sąsiadek
- Monolog Winnie (Cudowne dni), w wykonaniu Alicji
Bienicewicz, Stary Teatr.
- Watt, występują: Marek Kalita, Janusz
Koprowski, Christian Ericsson, Leslie Clack, Edward Wnuk
(po polsku, francusku i angielsku)
HAROLD PINTER
Ashes to Ashes, Dear Conjunction Theatre Company,
reż. Christian Ericsson, wykonanie: Patricia Kessel oraz
Leslie Clack.
Polska wersja sztuki, w wykonaniu Doroty Pomykały i Marka Kality,
pt. Z prochu powstałeś
|
Wtorek, 14 maja
Willa Decjusza:
EKSPOZYCJA FOTOGRAFII
BECKETT MEDIALNY - prezentacja
materiałów audiowizualnych
|
11.00 |
Warsztaty: Adaptacja literacka.
Barbara Bray opowiada o tak zwanym Scenariuszu Proustowskim,
filmowej adaptacji W poszukiwaniu straconego czasu,
którą przygotowała razem z Haroldem Pinterem oraz reżyserem filmowym
Josephem Loseyem.
|
Teatr Zależny:
19.00 |
THOMAS BERNHARD Contra Heidegger (proza)
|
20.30 |
ROBERT PINGET Hipoteza, (teatr)
|
Spektakle Teatru Atelier - Kraków, w wykonaniu Marka Kality.
Reż. Marek Kędzierski
|
Teksty polskich wersji utworów prezentowanych w czasie "transpozycji"
(oprócz tekstu Harolda Pintera) w przekładzie Marka Kędzierskiego.
BECKETT MEDIALNY
goście Willi Decjusza w ramach Transpozycji 2002 będą mogli skorzystać (pon, wt 13-14. 05)
z udostępnionych przez Gerry'ego Dukesa i Marka Kędzierskiego nagrań
audiowizualnych. W audiotece m. in. cykl "Beckett reżyseruje
Becketta": m. in Czekając na Godota z Romanem
Polańskim, Ostatnia taśma z Rickiem Cluchey; cykl "Beckett
on Radio", zrealizowana w 1987 r. (USA) udział biorą m.in.:
Billie Whitelaw, Alvin Epstein, David Warrilow, Barry McGovern; cykl "Beckett
on Film" (Channel Four), zrealizowany w 2000 r. cykl adaptacji
filmowych całości scenicznych utworów Becketta. M. in. Czekajac na
Godota, reż. Michael Lindsay Hogg, Ostatnia taśma (Atom Egoyan),
Katastrofa (reż. David Mamet, z udziałem Harolda Pintera oraz
Johna Gielguda - ostatnia rola)
"FILM"
Nakręcony w 1963 roku na czarno-białej taśmie, z wyboru niemy w erze dźwięku,
Film to jedyna przygoda filmowa autora Czekając na Godota. W zrealizowanym
w Nowym Jorku przez Alana Schneidera obrazie Beckett umieścił przed kamerą
idola swej młodości, Bustera Keatona. Anachronicznie ubrany, sędziwy aktor
(była to jego ostatnia rola) wciela człowieka uciekającego od świata i własnej
przeszłości, a w gruncie rzeczy od wszelkiej formy postrzegania. Aż do ostatniego
ujęcia nie może się uwolnić od ścigającej go Kamery, którą uczynił Beckett
drugim głównym bohaterem.
Kopię filmu (jedną z kilku jeszcze istniejących) udostępnił specjalnie dla
"transpozycji" jego producent, właściciel legendarnego wydawnictwa
Grove Press i przyjaciel Becketta, Barney Rosset.
|